Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je da je to ministarstvo, u saradnji sa Akademskom mrežom Srbije započelo realizaciju pilot projekta ”Izgradnja bežičnih lokalnih računarskih mreža u školama”, kojim su obuhvaćene 33 osnovne i srednje škole na teritoriji Republike Srbije.
Povodom završetka radova u prvoj planiranoj školi, Osnovnoj školi „Borislav Pekić“ u Beogradu, koja od ove nedelje ima internet vezu u celoj zgradi preko sopstvene komunikacione infrastrukture, kao i video nadzor, državna sekretarka je ukazala na značaj izgradnje informaciono-komunikacione infrastrukture u obrazovnim ustanovama u Srbiji.
„Stabilan i bezbedan internet u školama je preduslov unapređenja obrazovnog programa, razvoja digitalne pismenosti učenika i nastavnika, pripremanja mladih za poslove budućnosti, kao i podizanja digitalne bezbednosti“, istakla je Matić.
Ona je podsetila da su u prethodnom periodu sve škole povezane na Akademsku mrežu Srbije, ističući da izgradnja mreže koja je počela u januaru ove godine, trajno i besplatno školama omogućava e-obrazovanje ne samo u informatičkim kabinetima, već u svim učionicama i time primenu IKT-a i informatičkog pristupa u svim nastavnim predmetima.
Vrednost projekta ”Izgradnja bežičnih lokalnih računarskih mreža u školama” iznosi 180 miliona dinara i planirano je bude završen tokom tekuće školske godine, odnosno do kraja maja 2019. Realizacija lokalnih računarskih mreža i sistema video nadzora predviđena je u školama u Beogradu, Ubu, Kikindi, Negotinu, Kraljevu, Kragujevcu, Valjevu, Novoj Varoši, Vršcu, Vlasotincu, Lešnici, Topoli, Boru, Zaječaru, Svilajncu i Kruševici.
Ovaj pilot projekat predstavlja uvod u realizaciju kapitalnog projekta ,,Razvoj IKT infrastrukture u ustanovama obrazovanja, nauke i kulture – „Povezane škole”, Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page